Tisdag och i bakartagen

0kommentarer

Tisdag är det idag minsann :). Idag började jag och Leia som vanligt med en liten sovmorgon ;). Leia tyckte som andra morgonar att vi inte alls behövde gå upp idag utan att vi minsann skulle kunna mysa i sängen hela dagen :). 
 
Väl uppe på benen började dagen som de flesta andra med brunch till mig och Leia och sen kolla runt lite på datorn samt kolla på de program jag ofta kollar på på den tiden på dygnet. Det har liksom blivit en del av dagens rutiner :).
 
Efter det skrev jag dagens "att göra"-lista. Egentligen behöver jag väl inte göra en sådan lista, men på nått sätt så är det ändå skönt att få stryka bort saker från lista när man har gjort klart den "sysslan". Det får en att känna sig lite duktig sådär ;)...
 
Två saker som stod på listan var att baka lite ;)
 
Började med att baka en citronsockerkaka efter ett recept som jag googlade fram i all hast ;)... (kan tillägga att sockerkakan nu inte är lika "intakt" utan jag och Henrik var såklart tvungna att "jämna till kanterna" lite ;). Å ja, den blev riktigt god faktiskt :) )!
 

Sen har jag haft i tankarna att man kanske skulle börja titta lite på att komponera ihop egna recept. Så på bilden nedan har vi "Sannas supersura banan och citron-cupcakes" ;)... Nu finns det inte 6st kvar utan vi var ju tvungna att ta en att smaka på när Henrik kom hem från jobbet såklart ;)... De blev goda om jag får säga det själv. Kanske att jag ska ta en uns mindre citronsaft nästa gång :P...
 
 
Snart är klockan 20:00, vilket såklart innebär idol här hemma i soffan ;)... 
 
Ha en mysgi kväll!


Kommentera

Publiceras ej