Fix-torsdag

0kommentarer

Ja idag har det varit en fixardag skulle man kunna säga. Eftersom vi blir en till liten filur i familjen senare i höst har vi börjat tänka på hur vi ska lösa det med sovplats och "skötplats" åt den lille krabaten. Vi har kommit fram till att "kontoret" får bli både kontor och Lillens rum. Så därför blir det till att stuva om lite här i lägenheten och det har vi börjat lite med idag. Tror det kommer bli bra tillslut ;)...
 
Dessutom har jag tvättat lite idag också. Inte bara kläder utan nån matta och sådär med. Det behövdes eftersom det var ett tag sen de tvättades :P... Sen var det ett tag sen det dammsögs och torkades golv också (host host...) så då passar det ju att lägga ut en tvättad matta på det sen. Så man kan säga att de sysslorna har liksom väntat in varandra lite, haha... (dammsugning och torkning av golv får vänta till imorrn då mattorna torkat ;)...).
 
På tal om nått annat så gillar jag verkligen hösten! Kanske för att man fyller år då (hehe...) men även för att jag gillar det ljus som blir samt alla färger på träden som kommer sen! Eventuellt regn och sådär kan man ju hoppa över iofs, det tycker jag inte tillför så mycket till "höststämningen" ;)
 
Vy utanför vår balkong, gillar eftermiddagsljuset :) :
 
 
Just nu sitter jag och tar en kopp kaffe med bästaste lurvbollen man kan tänka sig här bredvid:


Ska väl snart gå och göra lite middag. Sen är det Brynäs som spelar ikväll (hockeyn har tydligen startat igen nu, vilket Henrik såklart har pratat om nu i någon vecka ;)...). Jag kan faktiskt tänka mig att se på matchen (lite sådär halvdant medan jag gör annat, som att noppra ögonbrynen eller nått annat viktigt ;)...) eftersom det inte är nått annat på tvn just. Eller ja, det är Hela sverige bakar kl21:00 på 7an och det ska jag såklart titta på :)!
 
Nu ska jag ta och dricka lite mer kaffe och sen börja lite med maten.
 
Ha en myspysig kväll!

Kommentera

Publiceras ej