1a oktober - Föräldrarutbildning

2kommentarer

Redan Ia oktober! Tiden rinner iväg, inte sant ;). Folk säger att de sista veckorna av graviditeten går i snigelfart, men det kan jag inte direkt säga att jag håller med om. De senaste 5 veckorna har gått ganska så fort ändå lär jag säga! Vi går in i en ny vecka varje lördag, så jag tycker det känns som att veckorna bara består av fredagar och lördagar haha...
 
Just nu sitter jag och Leia och kollar på tv. Det är "Familjen Kardashian" på 11an. Tror jag har sett avsnittet förut men sånna här serier går att se lite om och om igen. Man "slötittar" ju bara ändå så :P. 
 
Nu när det är höst måste man ju dricka den obligatoriska kvällskoppen té (nu såhär sent blir det såklart rött té som inte innehåller koffein)
 
 
(jag var tvungen att lysa lite med mobilen underifrån så att bilden inte skulle bli för mörk :P)...
 
Idag har jag varit på den första delen av föräldrarutbildningen, vilken handlade om förlossningen (den andra och tredje delen av utbildningen kommer handla om amningen respektive den första tiden hemma). Jag tycker att den var givande och man lärde sig lite mer än det man redan visste. Jag tycker fortfarande att det verkar lite läskigt med Epiduralbedövning och jag tänker att jag ska försöka klara mig med varmt bad och lustgas. Däremot så vet man ju inte alls hur allt kommer att kännas så jag kommer säkert be om Epiduralbedövning när det väl är dags :P... Det är ungefär nu för någon vecka sen som det gått upp för mig att ungen faktiskt ska ut också haha. Än så länge är jag inte så rädd eller orolig, men lite pirrigt är det allt! Jag menar, det är ju en händelse som man inte alls påverkar själv utan det sker när det sker helt enkelt. Idag är det 37dagar till BF. Det närmar sig!
 
Nu när vi gått in i oktober månad börjar det bli mörkt tidigare ute, men det blir mer och mer färger på träden. Det gillas skarpt!
 
Ha en mysig kväll!

2 kommentarer

blivande fader

01 Oct 2014 20:31

Längtar <3

Blivande Moder

01 Oct 2014 20:41

Längtar jag med älskling <3

Kommentera

Publiceras ej